Sommerland på forsiden af ‘Funworld’

Normalt er det Disneyland og andre af verdens forlystelsesgiganter, der pryder forsiden af magasinet ’Funworld’, som er forlystelsesbranchen mest anerkendte udgivelse.

Det er dog et noget mere velkendt ansigt, man mødes af i marts-udgaven. Sommerland Sjællands direktør, Kåre Dyvekær, har nemlig fundet vej til forsiden samt seks sider inde i bladet under overskriften ’The Gizmo Guy’.

Funworld har fået øjnene op for Sommerland Sjællands unikke Mobilsjov, der er skabt af direktøren og hans kreative medarbejdere. Forsiden på Funworld er en klar blåstempling af det arbejde og den teknologiske udvikling, som Sommerland Sjælland og i særdeles Kåre Dyvekær har stået i spidsen for gennem flere år.

– I disse Michelin-tider er det nærliggende at sammenligne. Forsiden på Funworld er en kulmination på mange års arbejde og udvikling, så for mig personligt og for Sommerland Sjælland er det en ”michelinstjerne”, vi kan prale med, forklarer direktøren med stolthed i stemmen.

En teknologisk frontløber
Kåre Dyvekær har i mange år arbejdet med Mobilsjov i Sommerland Sjælland, hvor gæsterne via deres smartphone blandt andet kan skyde vand efter gæsterne i vandlandet Den Blå Lagune, fodre parkens dyr og aktivere vulkaner og gejsere i forlystelsen Amazonas.

– Sidste år lancerede vi SamyKart, hvor gæsterne på gokartbanen kan skyde vand efter konkurrenterne, sænke deres fart eller selv skyde genvej for at vinde løbet. Vi kan bedst forklare det som virkelighedens Mario Kart, forklarer Kåre Dyvekær og fortsætter:

– Vi har i en årrække været og er fortsat den absolutte frontløber på området. Derfor har vi været nødt til at opfinde alt selv fra bunden, fortæller Sommerland Sjællands direktør, der har stiftet virksomheden AmuseTech Denmark for at samle udviklingsaktiviteterne.

Basutka og topping-skyderi på vej
I Sommerland Sjælland er forberedelserne til sæson 2018 godt i gang, hvor der selvfølgelig også kommer nye ting på banen fra sommerlandets svar på Georg Gearløs.

– Mange parker har suttetræer, hvor de mindste gæster kan hænge deres sutter, når de er vokset fra dem. I Sommerland Sjælland laver vi en ’Basutka’, hvor gæsterne kan skyde de aflagte sutter af sted, griner Kåre Dyvekær og fortsætter:

– Gæsterne får et andet sted i parken mulighed for at skyde deres eget softice-topping i det nye til ’Shoot to fill’.

Kåre Dyvekær håber, at omtalen i Funworld vækker genlyd i branchen, så AmuseTech kan få flere opgaver udenfor Sommerland Sjælland, han vil dog ikke tage al æren for succesen selv.

– Jeg vil gerne dele spotlightet med andre. Det er ikke alle ideerne, der er mine egne og i den tekniske udførelse kræver det også assistance og opbakning fra blandt andet medarbejdere og samarbejdspartnere, slutter direktøren.

Læs mere om Sommerland Sjælland her:

www.sommerlandsj.dk

www.visitodsherred.dk/sommerland